Teď jsem viděl obrázek na své oblíbeně neoblíbené „bukvici“ čili na Facebooku.
A byla tam pětka za domácí úkol. Co to do háje je?
Kdo může hodnotit a dát jinému člověku pětku? Pětka? To je nejvíc bodů!
Budu se vysmívat všem učitelům, kteří nechápou, že naučit někoho něco, nelze.
Učitelé si totiž spletli život – uvěřili iluzi, kterou do nás naprogramovala vrchnost a šlechta, aby z nás byli lepší vojáci. A proto máme mít disciplínu. A proto se máme obrace jeden proti druhému.
Já řídím týmy jinak. Na základě skutečných vloh a předpokladů. Každý něco umí a každý chce něco dělat. I kdyby to bylo se jen válet. A kdo se válí, ten přemýšlí. A kdo přemýšlí občas i něco vymyslí. Koho nebaví vybravovat psa na známky, ten třeba dobře běhá. Což nebaví ostatní. A tak může doběhnout pro zeleninu do obchodu zatímco ostatní vybarvují psa. Nebo někteří, když zjistí, že je to nesmysl, můžou jít lovit veverku.
Je naprosto jedno, co děláte. Protože jedničkářky z vysoké školy jakýchsi sociálních věd o tom, tvořící studie o tom, který bobek smrdí více, tak ty nakonec dělají v McDonaldu, protože je nikdo nechce. Ale máte špičkové hamburgery.
A magoři jako já, kteří podvedli každou písemku, co jen trochu šla podvést, tak ti třeba hackují ty internety a dostávají za to celkem slušně zaplaceno.
Já se kupříkladu učím denně. Učím se z YouTube. Od hmyzu, moří, delfínů, medvědů, vážek, brouků, pavouků, přes střelné zbraně, titan, kosmické lodě, černé díry, toky času, fyzicku, kvantovou fyziku, občas trochu matematiku, programování, počítačové sítě, informační bezpečnost, sociální chování lidí, psychologii, fungování systémů a peněz, fungování lidského mozku, jídlo, zdravou a nezdravou výživu, očkování, hudební nástroje a muziku – ideálně elektronickou – co najdu, na to se dívám.
Vím prd. Ale baví mě se na ty věci dívat. Dokumenty jsem vždycky měl rád. A v současnosti je pro mne osobně nejvyšší výukové pole YouTube. Protože si můžu najít svého učitele sám.
Třeba jsem nevěděl, proč je nula faktoriál rovno jedna. Tak jsem si našel mladého kluka, který to vysvětluje skvěle. A na základě toho jsem pochopil mechaniku matematiky. O mnoho víc, než mi kdy kdo byl schopen sdělit za patnáct let ve školách.
Teď chápu, že matematika je ozubené kolečko, které musí vždycky zapadat. A proto jsem na základě nula faktoriálu pochopil modulo záporných čísel. Prostě se to točí – není to véčko, jako jíné grafy. Je to pila na pilování. S různě velkými zuby. A tak vypadá matematika.
A taky už vím, že někteří pavouci plavou pod vodou. A vím, že titan se dá velmi špatně prostřelit i BMG .50tkou. Na to se rádi díváme s Domem. A přitom je titan hodně lehký materiál.
Učit se – ano. Učit někoho? NE!